Kamelen!!! - Reisverslag uit Bīkāner, India van Thimo Gobielje - WaarBenJij.nu Kamelen!!! - Reisverslag uit Bīkāner, India van Thimo Gobielje - WaarBenJij.nu

Kamelen!!!

Door: reizenmetthimo

Blijf op de hoogte en volg Thimo

31 Juli 2015 | India, Bīkāner

Waarom gaat het bij ons altijd anders dan gepland? Ik snap het niet... Maar goed, laten we bij het beging beginnen:
In het laatste verslag vertelde ik dat we woensdag 29 juli naar de woestijn zouden gaan, maar het weer zat niet mee en dus zijn we eerst naar de stad Jaisalmer [djessermeer] gegaan. Daar was het ook lekker nat, maar we zijn gelukkig wel wat gewend in ons koude (natte, mooie) kikkerlandje. Thamarai en ik hebben wat gezwommen, gekaart, gekleurd en daarna zijn we op het dak van het hotel gaan eten. Helaas regende het de volgende ochtend nog steeds..... Na het ontbijt dus nog maar een spelletje kaarten, een beetje kleuren en lezen, tot het rond 11 uur eindelijk droog werd. We zijn toen richting het fort gelopen. In het fort wonen momenteel nog 4000 mensen. Op het hoogste rooftopterras dat zich binnen het fort bevind hebben we een lekkere Hollandse pannenkoek gegeten.
Daarna dan toch naar het resort in de woestijn gereden, waar zowaar de zon nog tevoorschijn kwam. Helaas geen onbewolkte zonsondergang, maar wel op een dromedaris door de woestijn, helaas voor mamma ook 1x zonder dommedaris (nee, geen typfout), zij viel met zadel, kussens, safaribegeleider en al van een twee meter hoog beest. In het begin nergens last van, maar nu toch een behoorlijk pijnlijke pols...
Voor het diner begon het weer te regenen, waardoor wij niet in de woestijn, maar in een kamertje in het resort moesten slapen.... Drama..... Veel regen, beestjes en slechte bedden..... Maar ja..... De kamelen/dromedarissen waren wel erg leuk!
Vandaag weer een reisdag. Heel veel water onderweg, zowel langs de weg als erop, want het heeft hier in geen jaren zoveel geregend!
Aangekomen in Bikaner zijn we eerst naar fort nummer 10 van deze reis gegaan. Veel wapens deze keer en verder vergelijkbaar met veel andere forten en paleizen....mooi, maar je wordt het wat zat.
Daarna naar het hotel. Blij verrast met een super mooie grote kamer. Weer regen, dus geen zin meer om er op uit te gaan. Wel lekker gegeten en al het woestijnzand weg gewassen!
Morgen nog naar Mandawa en dan alweer naar Delhi, waar we nog 1 fort op de planning hebben staan. Joepie ;-(

(Hopelijk) Tot morgen!

Verslag uit: India, Bīkāner

Thimo

Wat gaan wij in India doen? Wij gaan naar India omdat wij mijn zusje Thamarai uit India hebben geadopteerd en haar graag willen laten zien waar zij vandaan komt. Ook natuurlijk om plezier te maken en vakantie te vieren! Veel plezier met mij volgen! Groetjes, Thimo

Actief sinds 06 Okt. 2011